تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 08:51
کد خبر: 510864

نگاهی بر آخرین تحولات جنگ غزه؛

نبرد حق و باطل/ غزه کربلای امروز

نبرد حق و باطل/ غزه کربلای امروز

اینجا در غزه واقعه کربلا در همه ابعاد در حال تکرار است، کودکانی که هر روز روی دست مادران پر پر می‌شوند، عطش کودکان در گرمای تابستان و قحطی و بی آبی عمدی که رژیم اشغالگر ایجاد کرده، جلوه دیگری از کربلای غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چشمانم را می‌بندم و به صحرای کربلا می‌روم یک سو خیمه‌های سوخته سویی دیگر کودکانی که از ترس دشمن سر به بیابان گذاشته‌اند.یک سو دختری که سراغ پدر را می‌گیرد، آن سو مادری در داغ فرزند ناله می‌کند.حالا امروز بعد از یک هزار و ۳۰۰ سال بازنمایی از واقعه عاشورا را در غزه می‌بینیم، کشتار کودکان در غزه نمایی از شهادت علی اصغر است، وضعیت مادران غزه هم بازنمایی از مادر علی اصغر (ع) است. عطش کودکان در گرمای تابستان و قحطی و بی آبی عمدی که رژیم اشغالگر ایجاد کرده، جلوه دیگری از کربلای غزه است.

کودکانی که از ترس موشک و تانک رژیم صهیونسیتی به دنبال سر پناهی امن می‌گردند، ترس و وحشتی که در دل کودکان خردسال غزه افتاده باز نمایی از حمله و هجوم ارتش عمر بن سعد به خیمه‌ها پس از شهادت امام حسین(ع) است. کشتار کودکان غزه امروز و ۱۳۷۰ سال پس از واقعه کربلا مصداق این آیه است« بأیّ ذنبٍ قتلت؟!». به راستی به چه جرمى کشته شدند.

جنایات اسرائیل در غزه و اثبات حقانیت تشکیل جبهه مقاومت در منطقه - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

اینجا در غزه تاریخ در همه ابعاد در حال تکرار است، در واقعه کربلا طبق مستندات و روایات تعداد نیروهای ارتش اموی به فرماندهی عمر بن سعد در آغاز حدود چهار هزار نفر بود که با پیوستن لشگرهای دیگر به ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر رسید، در مقابل اما تعداد یاران امام حسین طبق برخی منابع ۷۲ نفر شامل ۳۲ سواره و ۴۰ نفر پیاده بود.

 صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، این یزیدیان زمانه جنایات خود علیه کودکان و زنان بی دفاع در نوار غزه را از سرگرفته و در سایه سکوت سازمانهای بین‌المللی و همراهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سخت ترین جنایات ممکن را علیه این مردم بی پناه از سرگرفته اند.

وقوع چندین بمباران جمعی دهشتناک در نصیرات، خان یونس و مناطق گوناگون نوار غزه منجر به شهادت حداقل ۵۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر شده و هیچ یک از مراجع بین‌المللی نیز اقدامی در مواجهه با این حجم از توحش و درندگی صورت نمی‌دهند.

روز عاشورا که امروز گرامی داشته می‌شود، مختص پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام) نیست، بلکه میراث همه بشریت و در رأس آنان مسلمانان است. عاشورا یک مکتب الهی و جهانی است که همه از آن الهام می‌گیرند. ما شاهد خروش تعداد بی‌شماری انسان هستیم که به اصول انقلاب کربلا که در رأس آن نپذیرفتن ظلم و ستم، جانفشانی و قربانی‌کردن جان و اولاد و خانواده و چیزهای گرانبها برای اصول و عقاید است، پایبند هستند. این همان چیزی است که مردم غزه و مقاومت امروز به بهترین وجه به تصویر می‌کشند و غزه امروز چقدر به کربلا شباهت دارد.

پیام «یحیی السنوار»، مبارز قهرمان فلسطینی و رئیس جنبش حماس در باریکه غزه به میانجی‌گران و اعضای دفتر سیاسی جنبش در خارج از کشور که در حال مذاکره برای توقف حملات به غزه هستند، این است: «باید جلو برویم یا کربلای جدیدی شکل بگیرد.»

روایت سید مقاومت از عاشورای غزه

عاشورا یک نیروی محرکه است؛ نیروی محرکه‌ای اعتقادی و تاریخی که مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه و مقاومت فلسطین و غزه را به حرکت در‌می‌آورد، زیرا مسلمان آزاده با هر گرایش و عقیده‌ای مخالف با ظلم بوده و مدافع سرزمینش است و جانش را برای آن می‌دهد و هیچ مکتبی بهتر از مکتب عاشورا و کربلا به انسان‌های آزاده چنین چیزی را نمی‌آموزد. سخنان سیدحسن نصرا...، سید مقاومت و دبیرکل حزب‌ا... بیانگر همین حقیقت است. او چه زیبا می‌گوید:«امروز حادثه کربلا را در حالی که در کربلا هستیم، گرامی می‌داریم.

سیدحسن نصرالله: نباید به کسی اجازه فتنه‌انگیزی داد

از شهدا صحبت می‌کنیم و خودمان شهید تقدیم می‌کنیم، در حالی که در قلب واقعه کربلا هستیم» و «میان اسرائیل و تجاوزاتش به منطقه و مظلومیت ملت فلسطین» نیازی به بحث و گفت‌و‌گو نیست؛ زیرا یک حق روشن و واضح به نام «فلسطین» بر اساس موازین حقوق بین‌الملل، انسانیت، اخلاق و مذاهب و یک باطل به نام «اسرائیل» وجود دارد. هر کس حوادث غزه و بی‌عدالتی‌هایی که در حق فلسطین و جبهه‌های امدادرسانی انجام می‌شود را نمی‌بیند، عقل، قلب و روحش مرده است.»

نبرد حق و باطل

امروز دشمن صهیونیستی با کمک جریان زور و تزویر آمریکایی و خیانت مهره‌ها و وابستگان خود، بدترین و بی‌سابقه ترین جنایت را علیه مردم مظلوم و زنان بی‌دفاع فلسطین صورت می‌دهد و بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و مدارس در غزه و خان یونس را به امری روزمره تبدیل کرده است. در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نماینده آمریکا وقیحانه در مقابل هرگونه تصمیمی که متضمن آتش بس یا توقف کننده جنگ باشد ایستادگی می‌کند تا تنفس مصنوعی به تل آویو، صهیونیست‌ها را از این مخمصه نجات دهد.

کمترین شبهه ای وجود ندارد که آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، نبرد فلسطینی- اسرائیلی نیست بلکه نبرد حق و باطل است. پیروز نهایی این نبرد، جریان حق و رزمندگان غیور مقاومت و انسان‌های سرافرازی هستند که تسلیم صحنه سازی نظامی امنیتی رسانه ای و تبلیغاتی دشمن قسم خورده انسانیت نشده و با قدرت و قوت در صیانت از مردم زجرکشیده فلسطین، استقامت کرده اند.باید توجه داشت که رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا، مصداق عینی یزیدیان زمان هستند و غزه عاشوراست.

یاری بخشیدن به کودکان و زنان مظلومی که یکی پس از دیگری قربانی بمبهای ۲۰۰۰ پوندی ارسالی آمریکا به رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌شوند، مهم ترین وظیفه طرفداران مکتب حسینی (علیه السلام) در عصر حاضر است.  درگیری حق و باطل در کربلا پایان نیافته، بلکه به غزه که امروز فضای کربلا را تجربه می‌کند امتداد یافته و حوادث و حتی جزئیاتش مانند نبود یاریگر، ترک کردن برادران، ماهیت جنایات، گرسنگی و تشنگی، چپاول، غارت و سوزاندن نیز بدان شباهت دارد اما کربلا بر شمشیر پیروز شد و جاودانه ماند و غزه پیروز خواهد شد و نامش در تاریخ جاودان خواهد ماند.

شکست جریان باطل قطعی است

چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرموده اند صهیونیست‌ها قادر به جبران این شکست سنگین و تاریخ ساز نخواهند بود و برعکس آنچه می‌پنداشته اند جنگ غزه نقطه عطفی در سقوط و تباهی آنها محسوب می‌شود. به عبارت بهتر، رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا در نهایت تسلیم اراده و قدرت مقاومت مقدس مردم مظلوم غزه گردیده و آه کودکان مظلوم و دهها هزار شهید غزه، گریبانگیر آنها خواهد شد. عقاید، استعدادها، اصول و مبانی فکری افراد آزاد اندیش و دردمند، زمانی که در خدمت یک آرمان مقدس در می‌آید به خودی خود، جریان ساز است.

حتی چه بسا سخنی، کلامی، بیانیه ای، شعری، و حتی شعر و مصرعی ذهن انسان‌های بیشماری را در منطقه و جهان معطوف به خود کرده و آنها را از خواب غفلت رها ساخته و جماعتی را در دفاع از حقوق شان مصمم تر می‌سازد. این دگرگونی، از احوال انسان‌ها آغاز می‌شود و به احوال جوامع و حتی به دولت‌ها و ساختارهای تصمیم ساز رسمی تسری پیدا می‌کند.

جنایت جدید اسرائیل در غزه/ هشدار ؛ عکس دلخراش است

اکنون که به برکت ایستادگی مردم غزه، شاهد بیداری انسانی در جهان هستیم تلاش‌های شما بیش از گذشته می‌تواند موثر واقع شود.به عبارت بهتر، در جنگ غزه از جهاد میدانی گرفته تا جهاد تبیینی باید در دستور کار حامیان مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) قرار گیرد. نباید کمترین تردیدی داشته باشیم که حمایت از مظلوم، رسالت سنگینی بر دوش ماست و باید با هرچه در توان داریم آن را انجام دهیم.

اهمیت تبیین مسأله فلسطین

علاوه بر توجه کردن، توجه دادن به مسأله فلسطین امروز یک رسالت الهی، انسانی و دینی است.جهاد تبیین و روشنگری در قبال ماهیت و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، در جای جای جهان مجرایی برای انتقال حقانیت و حقیقت و مظلومیت فلسطینیان است.

مخاطب این پیام، فطرت انسان‌ها است. تبیین واقعیات جنگ غزه، مصداق عینی جهاد تبیین در برابر رسانه‌های غربی و صهیونیستی و روایتگری معکوس و انحرافی آنها در مقابل فلسطین محسوب می‌شود. انسانهای آگاه و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در این روند، صرفا راوی نیستند بلکه هدایتگر اذهان بشری در مسیر پیدایش و بازکشف مسیر مقدس پیروزی و عدالت هستند. این جایگاه والا و رسالت بزرگ را باید ارج نهاد و کسانی را  که با هدف تبیین و افشای مظلومیت تاریخی و سرزمینی مردم فلسطین می‌کوشند باید گرامی داشت.

بی شک دشمنان از تک تک گام‌ها و زحماتی که در این مسیر نورانی برداشته می‌شود وحشت زده هستند. زیرا لرزه بر بنیان بی بنیاد زورمداری و تسلیم پذیری حقیرانه انداخته و نقشه‌های دشمن را یکی پس از دیگری نقش بر آب می‌سازد.پس در این راه باید استوار و ثابت قدم ماند.پیروزی نهایی حق بر باطل نزدیک است.

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقلال نامه رسمی زد/ آبی‌ها به دنبال خرید بزرگ از ترکیه
زنان از تیم حفاظت ترامپ حذف شدند!
توهین اصلاح‌طلبان به مردم با تمرکز بر واژه «روستا»!
سخنرانی مهم سیدحسن نصرالله در مراسم عاشورا
قطع صحبت‌های نتانیاهو هنگام سخنرانی +فیلم
واکنش رسمی به فیلم انفجار در کاشان و شلیک پدافند هوایی
طعنه سروش به بمب استقلال بود؟
محمد جواد ظریف امشب در تلویزیون
اقای بیرانوند، این‌ها اسمش «سادگی» نیست‌ها!
فرهاد مجیدی در استقلال ممنوع شد؟
بالا و پایین انتقال جنجالی رامین رضاییان به استقلال
کدام کولر گازی برای من مناسب است؟
هیس بیرانوند تراکتوری شد!
تصاویر هوایی از کربلا در صبح روز عاشورا
دومین بازیکن استقلال هم به ملوان پیوست
واکنش وزارت خارجه به ادعای نقش ایران در حمله مسلحانه به ترامپ
وقاحت هووی صیغه‌ای وقتی با زن رسمی روبه‌رو شد
توضیحات اسماعیلی درباره انتصابات در وزارت ارشاد
برگزاری دوره‌های غیرحضوری رایگان برای طلاب و خانواده‌ها
نخستین جشنواره ایده‌های نوآورانه در بین‌المللی سازی برگزار می شود
انتخاب رشته در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top